La NASA confirma que l’asteroide 52768 (1998 OR2), albirat per primera vegada el 1998, no xocarà contra el nostre planeta
El proper dia 29, un asteroide d’1,7 quilòmetres de llarg i 4,1 quilòmetres d’ample passarà a 6.290.000 de quilòmetres de la Terra a més de 31.000 quilòmetres per hora. Quan la NASA va albirar per primera vegada el 52768 (1998 OR2), el 1998, el va descriure com a “objecte potencialment perillós” perquè és “prou gran per a causar efectes globals si impacta a la Terra”, encara que ara no apareix a la llista dels asteroides que representen un eventual perill ni hi ha cap risc de col·lisió.

L’asteroide 52768 (1998 OR2), pertanyent a la llista d’asteroides que creuen l’òrbita de Mart, passa periòdicament a prop de l’òrbita de la Terra, encara que no “perillosament a prop”, va avisar la NASA fa ja dues dècades. L’última vegada que el vam tenir a prop va ser en 2011 i no es preveu que torni a passar fins a 2031, segons la base de dades del California Institute of Technology, que fa seguiment dels albiraments.
Ja el passat 18 de febrer el Centre d’Estudis d’Objectes Propers a la Terra de la NASA va haver de sortir a desmentir algunes informacions alarmistes que apuntaven a un possible impacte d’un gran asteroide contra la Terra: “Passarà amb seguretat a una distància de 5,77 milions de quilòmetres de la Terra, unes 15 vegades la distància entre la Terra i la Lluna”.
(Font: Diari El Mundo)
Diu que ha d’arribar a onzena magnitud. Ara mateix és a la constel·lació de Sextans i baixant en declinació.